КОНТЕНТ-АНАЛІЗ ЯК ІНСТРУМЕНТ ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ PR

У статті проаналізовано доцільність та ефективність використання контент-аналізу в процесі проведення моніторингових досліджень. Зокрема, розглянуто застосування контент-аналізу як інструменту для визначення ефективності медіа активності підприємства. Вдосконалено підходи до застосування контент-аналізу для оцінювання ефективності PR діяльності компаній, що працюють як на споживчому та промисловому ринкаху. Використання даного методу апробовано в процесі проведення маркетингових досліджень крмпанії «Норд».

В статье проанализированы принципы использования контент-анализа в процессе проведения мониторинговых исследований. В частности, рассмотрено применение контент-анализа как инструмента для определения эффективности медиа активности предприятия. Усовершенствованы подходы к использованию контент-анализа для оценивания эффективности PR деятельности компаний, работающих на потребительском и промышленном рынках. Использование данного метода апробировано в процессе проведения маркетинговых исследований компании «Норд».

CONTENT-ANALYSIS AS A TOOL OF EFFICIENCY EVALUATION

The mass implementation of PR in the practice of modern enterprises marketing communication activity demands the more detail examination of the principles of content analysis and its effectiveness by example of Ukrainian enterprises PR-activity.
In the article it was deeply investigated the feasibility and effectiveness of the content analysis usage during monitoring research processes. In particular, it was examined the application of content analysis as a tool of the effectiveness determination of enterprise media activity. Also it was considered the approaches to the applying of content analysis to evaluate the effectiveness of enterprise’s PR-activity both on the industrial and consumer markets.
The gained in this article the applied results have proved the necessity to use content analysis for the examination of media effectiveness activity. The author’s conclusions prove that the different media-messages play one of the most important roles in the forming of the target audience meaning and society in general, and show on which way it could influence the image of company or brand.

Література: 

1. Федотова Л. Н. Аналіз змісту – соціологічний метод вивчення засобів масової інформації / Федотова Л. Н. – М.: Ін-т соціології, 2001. – 202 с.; – (Праці / Ін-т соціології РАН)
2. Інформаційний ресурсний центр наукової та практичної психології [Електронний ресурс] Дмітрієв І. В. Контент-аналіз: сутність, задачі, процедури – 2005 р. – Режим доступу до журн. : http://psyfactor.org/koncept.htm
3. Системи моніторингу та аналізу ЗМІ [Електронний ресурс] Опарін А. Системи моніторингу та аналізу ЗМІ. – 2003 р. – Режим доступу до журн. : http://www.newart.ru/oparin/smi_oparin.htm
4. Klaus Krippendorff, Content analysis: an introduction to its methodology / Klaus Krippendorff. – SAGE, 2004. – 413 p.

Завантажити текст статті: