МЕХАНІЗМ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ ПОРТФЕЛЕМ БІЗНЕСІВ НА ОСНОВІ ЗБАЛАНСОВАНОЇ СИСТЕМИ ПОКАЗНИКІВ

Розглянуто процес стратегічного маркетингового управління портфелем бізнесів на корпоративному та бізнес-рівні управління. Обґрунтовано важливість збалансованої системи показників на підприємстві для ефективного маркетингового управління портфелем бізнесів та стратегічними бізнес-одиницями. Удосконалено метод маркетингового управління портфелем бізнесів за рахунок застосування збалансованої системи показників, а саме фінансових, інвестиційних, маркетингових та показників внутрішніх бізнес-процесів для матриці Бостонської консалтингової групи на корпоративному та бізнес-рівні, спираючись на концепцію життєвого циклу товару.

Рассмотрен процесс стратегического маркетингового управления портфелем бизнесов на корпоративном и бизнес-уровне управления. Обоснована важность сбалансированной системы показателей на предприятии для эффективного маркетингового управления портфелем бизнесов и стратегическими бизнес единицами. Усовершенствовано метод маркетингового управления портфелем бизнесов за счет применения сбалансированной системы показателей, а именно финансовых, инвестиционных, маркетинговых и показателей внутренних бизнес процессов для матрицы Бостонской консалтинговой группы на корпоративном и бизнес-уровне, опираясь на концепцию жизненного цикла товара.

MARKETING MANAGEMENT MECHANISM OF PORTFOLIO BUSINESSES BASED ON THE BALANCED SCORECARD SYSTEM

A process of strategic marketing management of business portfolio for corporative and business-level management was considered. The importance of balanced scorecard in the business for efficient portfolio management businesses and strategic business units was emphasized. A method of marketing portfolio management, which based on financial, investment, market indicators and indicators of internal business processes was improved for the Boston Consulting Group matrix on corporate and business-level using life cycle conception.

Література: 

1. Ансофф Ігор. Стратегічне управління / Ігор Ансофф; [пер. з англ.]. – М: Економіка, 1989. – 519 с.
2. Василенко В.О. Стратегічне управління: навч. посіб./ В.О. Василенко, Ткаченко Т.І. – К.: ЦУЛ, 2006. – 396 с.
3. Довгань Л.Є. Стратегічне управління: навч. посіб. / Л.Є. Довгань, Ю.В. Каракай, Л.П. Артеменко – К.: ЦУЛ, 2009. – 440 с.
4. Кочугуева М.Н. Концептуальные основы бизнес-стратегии: учеб- метод. пособие/ М.Н. Кочугуева. – М.: ГУ-ВШЭ. – 1999. 111 с.
5. Куденко Н.В. Маркетингове стратегічне планування: дис. док. економ. наук / Н.В. Куденко. – К, 2003. – 455 с.
6. Райко Д. В. Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація: монографія / Д.В. Райко. – Х.ВД «Інжек», 2008. – 632 с.
7. Солнцев С.О. Моделі у стратегічному маркетинговому плануванні // Маркетинг в Україні. – 2002. –№ 6 (16).– с. 34-36.

Завантажити текст статті: